Saturday, August 4, 2012

Tahyul



Berikut adalah beberapa mitos sia-sia berkaitan game konsol yang aku yakin hampir setiap orang pernah cuba buat walaupun korang tahu ianya tahyul. Tak kira lah game tv pakai cartridge yang nak kena tiup kalau tak boleh main tu ke, gameboy ke, PS one ke apa, mitos ini sememangnya sangat terkenal terutamanya kepada mereka-mereka yang selalu kalah kalau main game. Antara mitos-mitos tersebut adalah:

1. Menyengetkan controller, kepala dan seluruh tubuh badan sewaktu bermain game lumba boleh membuatkan motosikal atau kereta yang dimainkan anda membelok dengan lebih tajam dan cepat.

2. Menekan butang dengan lebih kuat akan menambah kekuatan tumbukan dan tendangan pemain dalam game, bahkan mampu membuatkan kereta atau motosikal yang dimainkan menjadi lebih laju atau membrek dengan lebih cepat.

3. Meneran sehendak-hendaknya bagaikan anda menghidap sembelit kronik semasa bermain game akan membantu anda menang dengan lebih mudah.

4. Menyumpah seranah, memaki hamun dan memarahi pemain yang dikawal computer akan membuatkan ia takut lalu memberi peluang kepada anda untuk menang.

Dan bermacam-macam lagi. Gua yang cuma nak list down ni pun dah rasa sia-sia. Yang engkorang pergi buat tu lagi lah gua tak faham. Kahkah. Okaybai


No comments:

Post a Comment

Boleh merapu, boleh meluahkan perasaan. Jangan malu, jangan segan.