Monday, November 28, 2011

Nestapa ini

Walaupun kali ini aku berasa seperti agak yakin, agak tenang dan agak percaya,

Aku masih tak dapat nak elak dari berasa risau perkara yang sama akan berulang lagi.

Itu sudah pun terbukti mampu membuatkan prestasi dan produktiviti aku merudum.

Yang mana adalah perkara yang sangat tak bagus.

Cukup-cukuplah.

Manusia memang dilahirkan dengan sifat mudah alpa dan mudah berubah.

Baik sebelumnya, tak bermaksud baik selama-lamanya.

Sedangkan iman itu pun ada naik turunnya.

Dan itu membuatkan aku bimbang dan paranoid.

Pada masa yang sama, aku dah penat mencari.

Jadi aku berharap,

Apabila datangnya seseorang dalam hidup aku nanti,

Beliau akan dapat membuktikan yang beliau tak seperti mereka yang pernah aku kenal dulu,

Lebih baik, lebih dipercayai, lebih meyakinkan,

Dan beliau lah yang terakhir.

Hanya nyawa yang dapat memisahkan kami berdua.





Cewah bajet jiwang. Haktuih


No comments:

Post a Comment

Boleh merapu, boleh meluahkan perasaan. Jangan malu, jangan segan.