Friday, September 9, 2011

Dialog antara Pengguna, Penyelia telco dan Pentadbir Negara

(AMARAN: Penggunaan bahasa kesat yang tinggi. Tidak sesuai untuk mereka yang lemah semangat, sakit jantung, warga tua dan wanita mengandung.)

Pengguna: "Itu nak tax, ini nak tax. Subsidi minyak pun dah tak bagi. Dah lah pengguna prabayar ni kebanyakannya pelajar dan golongan berpendapatan rendah, lagi nak kasi beban. Kalau bil pascabayar tu murah takpe jugak. Agaknya satu hari nanti nak berak pun kena bayar tax. Eii syial la puih!"

Penyelia telco: "Kami terpaksa mengenakan cukai terhadap pengguna kerana kami tidak lagi mampu menyerap cukai yang dikenakan oleh kerajaan selama ini akibat peningkatan kos dan jumlah pengguna setiap hari. Lu jangan salahkan gua, lu kasi pancung itu Najis aka Najib bedebah yang kasi naik cukai 5% jadi 6% la!!"

Pentadbir Negara: "Hehehehe. Gua terpaksa mansuhkan subsidi minyak dengan naikkan tax sebab nak cover duit perbelanjaan gua dengan bini gua la. Nak shopping kat London sampai 5 kontena lepas ni, lepas tu nak beli cincin harga 300 juta pulak. Zaman lu orang hidup senang sudah habis bro. Hehehe."


p.s. Ini semua adalah rekaan semata-mata. Tiada unsur fitnah. Sekadar hiburan sambil menunggu waktu berbuka puasa bagi mereka yang berpuasa sunat atau sambil mencicah biskut kering dalam kopi o suam sewaktu minum petang.


No comments:

Post a Comment

Boleh merapu, boleh meluahkan perasaan. Jangan malu, jangan segan.